Електронні перевірки від ДФС. Коли та як?


Як проводиться електронна перевірка ДФС? Як подати заяву до ДФС для її проведення? Як оформлюються результати такої перевірки?

Податківці у підкатегорії 136.07 «ЗІР» зауважили, що електронна перевірка проводиться на підставі заяви платника податків з незначним ступенем ризику, визначеним відповідно до п. 77.2 ПКУ.

Подання заяви для проведення

Порядок подання платником податків заяви затверджено наказом Мінфіну від 20.11.2015 р. №1040 (далі – Порядок №1040).

Згідно з п. 3 розд. ІІ Порядку №1040 заява платника податків про проведення електронної перевірки за формою, передбаченою додатком 1 до Порядку №1040. Вона подається керівником або уповноваженим представником платника податків (з пред’явленням документа, передбаченого п. 19.2 ПКУ, у разі подання Заяви не в електронному вигляді) до контролюючого органу, в якому він перебуває на обліку, не пізніше ніж за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки.

Заява та документи, передбачені пп. 75.1.2 ПКУ, можуть бути подані платником податків до контролюючого органу в один із таких способів:

  • рекомендованим листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного;
  • безпосередньо до контролюючого органу;
  • засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Строк прийняття рішення ДФС щодо проведення перевірки

Рішення про проведення/непроведення документальної невиїзної позапланової електронної перевірки, за формою, наведеною в додатку 2 до Порядку, приймається керівником контролюючого органу протягом 10 календарних днів з дня отримання такої Заяви (п. 2 розд. III Порядку).

Рішення про проведення/непроведення електронної перевірки надсилається платнику податків у визначеному ст. 42 ПКУпорядку не пізніше наступного робочого дня від дати його прийняття (п. 5 розд. ІІІ Порядку).

Порядок подання документів в електронній формі для проведення електронної перевірки затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 31.12.2013 р. №898.


Як проводиться перевірка

Електронна перевірка може бути проведена за визначені платником податків податкові періоди. Але тільки за умови, якщо не проводились документальні планові або позапланові перевірки (з відповідних питань, які платник податків має намір перевірити), та у разі подання до контролюючого органу відповідних декларацій (розрахунків). Такий податковий період не може становити менше одного базового податкового (звітного) періоду з відповідного податку (збору). Це передбачено п. 4 розд. II Порядку.


Оформлення результатів перевірки

За результатами електронної перевірки складається довідка у двох примірниках, що підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, та реєструється у контролюючому органі протягом трьох робочих днів з дня закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті, – протягом п’яти робочих днів).

Автор:Русанова Ганна

Джерело«Дебет-Кредит»